Berlingske Business

Derfor bliver hæderkronede virksomheder ramt af skandaler

 

Tyske Volkswagen og japanske Toshiba står over for de værste skandaler i virksomhedernes historier. Redaktør Claus Skovhus kommenterer de to skandalesager.

Volkswagen har gennemført organiseret snyd med udledningstest fra dieselbiler. Toshiba har udført regnskabsfusk for at pynte på resultaterne.

I Danmark ser vi, at Vestas tidligere ledelse har gennemført tvivlsomme engagementer, der løfter ordrebogen gennem egenfinansiering.

Umiddelbart er der ingen fællestræk, men en bagvedliggende tendens er topledelsen enorme pres ned gennem organisationerne for at øge resultaterne. Hvis presset er stort, øger det topledelsens opgave af øge kontrol med, at ingen i organisationen bryder reglerne for at leve op til presset. Redaktør Claus Skovhus kommenterer de to skandalesager.

Seneste Business TV

Topledernes univers Se alle

Ugens vinder og taber Se alle

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen