Berlingske Business

Demant satser på high-end høreapparat

pix-demant
William Demants hovedsæde. Foto:

Oticon Alta er en del af en ny produktfamilie - og som sædvanlig har William Demant lanceret high-end produktet allerførst.

William Demant Holdings Oticon har tirsdag aften præsenteret deres nye high-end høreapparat Oticon Alta. Produktet skal tage kampen op med GN Store Nords og Sonovas nye apparater.

Det nye apparat hedder Oticon Alta og er er en videreudvikling af Agil. En af Altas nye funktioner er "Speech Guard E", der gør det lettere at høre i støjfyldte omgivelser. Der er tale om en ny produktfamilie, om som vanligt har William Demant lanceret et high-end produkt først.

Produktet er baseret på en nyudviklet digital processor, der ifølge Oticon er stærkere, mindre og mere strømeffektiv end de tidligere. Alta dækker over en serie af høreapparater, der både dækker den typer, der sidder bag øret og den type, der sidder inde i året. Alta vil være tilgængelig i to prisvarianter.

Hos Handelsbanken vurderer man, at det nye produkt kan blive en kurstrigger for William Demant Holding. Ikke mindst fordi Handelsbanken venter, at lanceringen vil overraske positivt. Banken venter en organisk vækst på 6 pct. i 2013.

- Vi vurderer at væksten kan blive endnu højere hvis salget skulle overraske til den positive side, hvilket de fleste af William Demants tidligere produktlanceringer har gjort. Vi vurderer dermed at der er en god sandsynlighed for at den nye produktlancering også kan komme til at overraske positivt, skriver Handelsbanken i sin morgenrapport og fortsætter:

- Det er i den sammenhæng værd, at nævne, at selvom Agil lanceringen i 2010 oprindeligt ikke imponerede investorerne, så blev salget alligevel overraskende stærkt, hvilket skyldes dens gode audiologiske ydeevne.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen