Berlingske Business

Daimler forventer Mercedes-rekord

DAIMLER_kvartal_business
Daimler tjente meget mere i andet kvartal end forventet på forhånd. Foto:

Den tyske bilproducent Daimler forventer en mindre vækst i efterspørgslen på biler - og at sætte ny rekord i salget af Mercedes-biler.

Det fremgår af selskabets endelige regnskab for andet kvartal af 2013.

Den tyske bilproducent fastholder forventningerne til helåret. Selskabet forventer en vækst på 2-4 pct. i bilefterspørgslen, primært drevet af USA og Kina, og forventer en vækst i salget af biler, der landede på 605.800 i andet kvartal. Mercedes-Benz forventer at sætte rekord i salget af biler, godt hjulpet på vej af flere nye modeller.

»Som et resultat af vores nye produkter, den øgede virkning af vores effektiviseringsprogram på tværs af vores forretningsområder og den videre udvikling af markeder, der er særligt vigtige for os, kan vi forvente, at vores indtægter i andet halvår af 2013 vil blive markant bedre end i årets første seks måneder,« skriver Daimlers bestyrelsesformand, Dr. Dieter Zetsche, i regnskabet.

Daimler bekræfter desuden de tidligere udmeldte tal for andet kvartal, der blev offentliggjort 12. juli.

Omsætningen landede på 29,7 mia. euro mod ventet 29,4 mia. euro ifølge Bloomberg News, mens driftsresultatet, EBIT, endte på 5,2 mia. euro mod estimeret 3,3 mia. euro. Nettoresultatet endte på 4,6 mia. euro, en klar forbedring i forhold til resultatet på 1,56 mia. euro i andet kvartal af 2012. Specifikt for salget af Mercedes-biler var driftsresultatet 1041 mio. euro ud af en omsætning på 16,3 mia. euro.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen