Berlingske Business

Coloplast-rigmand scorer 300 mio. kroner på investeringer

Coloplast
Coloplast-ejer Niels Peter Louis-Hansen er blandt landets rigeste mænd. Foto:

Niels Peter Louis-Hansen kan sætte 300 mio. kroner ind på kontoen efter et godt regnskabsår.

Storaktionær i Coloplast og en af Danmarks rigeste, Niels Peter Louis-Hansen, kan glæde sig over næsten 300 mio. på kontoen i løbet af 2015, efter et godt regnskabsår for hans personlige selskab N.P. Louis-Hansen ApS.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Penge

- Årets resultat betragtes som særdeles tilfredsstillende og over det forventede, skriver Niels Peter Louis-Hansen i regnskabet.

Dansk Aktie Analyse har opgjort familien Louis-Hansens formue til 38,3 mia. kr., hvilket gør dem til Danmarks tredjerigeste familie. Formuen stammer fra en større aktiepost i Coloplast, som i de senere år er steget markant i værdi.

Niels Peter Louis-Hansens regnskab for 2015 viser et overskud på 742 mio. kr. mod 504 mio. kr. året forinden. Tidligere har formålet med større udbyttebetalinger været at overflytte kapital fra anpartsselskabet til privat ejerskab, hvor Niels Peter Louis-Hansen i dag har placeret størstedelen af Coloplast-aktierne.

JAPAN STOCK MARKET

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen