Berlingske Business

Cillit Bang-ejer leverer plettet regnskab

MEAD JOHNSON-M-A/RECKITT BENC GRP
Britiske Reckitt Benckiser, der står bag brands som Cillit Bang, Strepsils, Airwick og Durex, skuffer gevaldigt i regnskabet for tredje kvartal og nedjusterer helårsforventningerne. (Foto: © Stephen Hird / Reuters/Scanpix 2017) Foto:

Britiske Reckitt Benckiser, der står bag brands som Cillit Bang, Strepsils, Airwick og Durex, skuffer gevaldigt i regnskabet for tredje kvartal og nedjusterer helårsforventningerne.

Reckitt Benckiser kom ud af tredje kvartal med et fald i den sammenlignelige omsætning på 1 pct., hvor analytikerne havde ventet en stigning på 0,5 pct.

Den samlede omsætning landede på 3,21 mia. pund, hvor analytikerne havde forventet en omsætning på 3,28 mia. pund.

188334569.jpg

Selskabet ser sig nødsaget til at sænke helårsforventningerne og venter nu en flad udvikling i det sammenlignelige salg. Tidligere forventede selskabet en vækst på 2 pct.

Selskabet var ramt af det hackerangreb, som også ramte Mærsk tilbage i juli, og giver udfordrende markedsforhold og "kendte udfordringer" skylden for det udfordrende kvartal.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen