Berlingske Business

Chr. Hansen-topchef: Kulturer og farver viser kraftig vækst

chr. hansen
Chr. Hansen fortsatte sin vækst i tredje kvartal, og Food Cultures & Enzymes og Natural Colors udviste kraftig organisk omsætningsvækst. Foto:

Det er særligt vækst i salget af enzymer, kulturer og farver, som er motorerne bag den fremgang, ingredienskoncernen Chr. Hansen har leveret i tredje kvartal.

Sådan lyder det fra Cees de Jong, der er administrerende direktør for selskabet, som tirsdag morgen har gjort status over perioden marts-maj.

- Chr. Hansen fortsatte sin vækst i tredje kvartal, og Food Cultures & Enzymes og Natural Colors udviste kraftig organisk omsætningsvækst. Både Food Cultures & Enzymes og Natural Colors opnåede også opmuntrende rentabilitetsforbedringer, siger Cees de Jong i en kommentar til regnskabet.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

Selskabet havde i tredje kvartal en organisk vækst på 12 pct., hvilket gav en omsætning på omkring 250 mio. euro, mens driftsoverskuddet steg med knap 7 mio. euro til 71 mio. euro.

Mens der var pæn fremgang i divisionerne Food Cultures & Enzymes og Natural Colors, var der omvendt beskeden vækst på 3 pct. i forretningsdivisionen Health & Nutrition, som blandt andet laver produkter til brug i landbruget.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

- Væksten i Health & Nutrition var beskeden, eftersom animal health-forretningen blev negativt påvirket af de ekstraordinært lave råvarepriser på mælk og kød.

- På trods af det nuværende pres på landbrugssektoren er de langsigtede vækstforventninger til animal health-forretningen stadig meget positive, siger Cees de Jong.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen