Berlingske Business

Cementgigant henter ekstra synergier allerede i år

FILE SWITZERLAND LAFARGEHOLCIM
Arkivfoto. Den fransk-schweiziske cementkæmpe Lafargeholcim fastholder de overordnede forventninger efter et tredje kvartal, der indtjeningsmæssigt flugtede fint med forventningerne i analytikerkorpset. Foto:

Den fransk-schweiziske cementkæmpe Lafargeholcim fastholder de overordnede forventninger efter et tredje kvartal, der indtjeningsmæssigt flugtede fint med forventningerne i analytikerkorpset.

Den fransk-schweiziske cementkæmpe Lafargeholcim fastholder de overordnede forventninger efter et tredje kvartal, der indtjeningsmæssigt flugtede fint med forventningerne i analytikerkorpset.

Dog løftes forventningerne til synergierne i forbindelse med fusionen sidste år til mindst 550 mio. schweizerfranc i 2016. Det sker, efter at selskabet har nået det oprindelig mål på 450 mio. schweizerfranc allerede efter tredje kvartal.

Danske aktier tager historisk stort fald

Lafargeholcim kom ud af kvartalet med et justeret driftsresultat før af- og nedskrivninger, EBITDA, på 1,685 mia. schweizerfranc. Analytikere havde ifølge Bloomberg News havde ventet et resultat på 1,65 mia. schweizerfranc. Omsætningen blev 7,03 mia. schweizerfranc mod ventet 7,37 mia. schweizerfranc.

For hele 2016 fastholdes de overordnede forventninger om mindst høj encifret procentuel fremgang i det justerede EBITDA-resultat.

SWITZERLAND-BANK-ECONOMY

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen