Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Cables oplevede som ventet faldende organisk vækst

Cabels
NKT Holdings kabeldivision, NKT Cables, havde fremgang i første kvartal, da divisionen omsatte for 163,3 mio. euro. målt i standardmetalpriser, hvilket udmøntede sig i et operationelt driftsresultat (EBITDA) på 12,1 mio. euro. Foto:

NKT Holdings kabeldivision, NKT Cables, havde fremgang i første kvartal, da divisionen omsatte for 163,3 mio. euro. målt i standardmetalpriser, hvilket udmøntede sig i et operationelt driftsresultat (EBITDA) på 12,1 mio. euro.

I samme periode året før var omsætningen 216,7 mio. euro og det operationelle EBITDA-resultat på 14,5 mio. euro.

NKT Cables øgede operationel EBITDA-margin i standard metalpriser til 7,4 pct., primært drevet af en stigende bruttomargin i Products-forretningen.

Den organiske vækst faldt som ventet 24 pct. Det skyldes påvirkning fra Projects-forretningen, mens Products leverede 1 pct. organisk vækst.

NKT

»Det fulde omfang af de kvalitetsproblemer, som blev identificeret i starten af 2016, blev klarlagt og er mindre end først antaget,« fremhæves det i regnskabet.

NKT Cables fik en stor offshore kontrakt på Hornsea Project One og en kontrakt på et projekt fra elkraftværket Ellevio i Sverige.

nkt

Q1-tal for NKT Cables:

Mio euro Q1 2016 Q1 2015

  • Omsætning std. metalpriser 163,3 216,7
  • Operationelt EBITDA 12,1 14,5
  • Operationel EBITDA-margin, % 7,4 6,7

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen