Berlingske Business

Burberry skruer ned for chefbonusser

BURBERRY GROUP-RESULTS
Burberry i Beijing. Foto:

Forud for at Burberrys nye topchef, Marco Gobetti, træder til, skruer selskabets bestyrelse ned for bonusprogrammer til topledelsen. Selskabet har tidligere mødt modstand mod chefbonusser blandt aktionærerne.

Det skriver The Telegraph.

Bestyrelsen i Burberry foreslår en række nedskæringer af fremtidige lønninger, i forbindelse med at selskabet får en ny ledelse. Selskabet har blandt andet planer om, at topledelsens løn fremover maksimalt vil kunne stige 10 pct. mod tidligere 15 pct. per år.

Burberrys aktionærer, der for tre år siden hårdt modsatte sig selskabets chefbonusser, vil stemme om den nye plan ved generalforsamlingen i juli.

Scandinavian Tobacco Group børsnoteres

Selskabet, der er udfordret af faldende salg, har ændret betydeligt i ledelsen i år.

Foruden den nye topchef, Marco Gobetti, der kommer fra Céline, tiltrådte Julie Brown i januar som økonomidirektør, og selskabets kreative direktør, Christopher Bailey, vil også tage rollen som bestyrelsesformand.

10BUSPix-Penge2-172835.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen