Berlingske Business

Bouygues gør klar til fusion med solidt regnskab

BOUYGUES-M&A/ORANGE
Bouygues Telecom og Orange. Foto:

Det franske konglomerat Bouygues overgik analytikernes forventninger i 2015, da selskabet kunne rapportere en nettoindtjening på 403 mio. euro.

Til sammenligning havde analytikere adspurgt af Bloomberg ventet en nettoindtjening på 340 mio. euro.

Der er dog tale om en halvering af resultat fra 2014, og det skal blandt ses i lyset af, at salget faldt med 2 pct. til 32,4 mia. euro for selskabet, der blandt andet driver et teleselskab og et ejendomsudviklingsselskab. Derudover trækker en række engangsposter ned, da man har investeret i opgraderinger af netværk.

mobil

Konglomeratet er optimistisk, når det gælder fremtiden og ser forbedret profitabilitet i 2016. Det er blandt andet koncernens konstruktionsforretning, der vil drive fremgangen, vurderer Bouygues.

Samtidig fastholder Bouygues målene for sin teledivsion om en EBITDA-margin på 25 pct. for 2017 med planer om at spare mindst 400 mio. euro i 2016 sammenlignet med slutningen af 2013.

pix-Vodafone

Bouygues oplyser videre, at samtalerne om at fusionere med teleselskabet Orange fortsætter.

»Bouygues fortsætter drøftelserne annonceret den 5. januar 2016, i lyset af at en fusion mellem Bouygues Telecom og Orange vil styrke den langsigtede tilstedeværelse i telesektoren«, oplyser Bouygues.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen