Berlingske Business

Bosse siger farvel til Flüggers direktør

Flugger_farvel_Business
Søren P. Olesen er ikke længere koncernchef for Flügger. Foto:

Malingvirksomhedens formand efterlyser bedre sammenhæng mellem indtægter og overskud - det koster topchef Søren P. Olesen jobbet.

Flüggers administrerende direktør siden 2007 Søren P. Olesen fratræder. Det meddeler selskabets formand Stine Bosse til fondsbørsen mandag eftermiddag.

Meldingen kommer to måneder efter fremlæggelsen af et årsregnskab, der ikke helt levede op tidligere forventninger. Flügger fik  i 2012/2013 et resultat af primær drift på 68,2 mio. kroner ud af en omsætning på knap 1,9 mia. kroner, og det betegnede virksomheden selv som en skuffelse.



»Flügger skal fremover opnå en bedre balance mellem omsætningen - toplinjen - og resultaterne - bundlinjen,« skriver Stine Bosse nu i meddelelsen om chefens afsked med Flügger.

Forventningerne til 2013/2014 er et driftsresultat på 80 mio. kroner, og det indikerer en margin på mellem fire og fem procent. Det langsigtede mål er at løfte driftsmarginen med godt ét procentpoint årligt for igen at kunne præstere 8-10 procent i EBIT-margin.

cxv


Søren P. Olesen kom til Flügger-koncernen som direktør i 2002. Fem år senere i 2007 afløste han Ulf Schnack som topchef for koncernen.

»Flügger-koncernens nuværende CFO, Peter Rosén, bliver fra dags dato fungerende CEO, indtil en permanent løsning er fundet,« meddeler formanden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen