Berlingske Business

B&O klar til frasalg af lukrativt datterselskab

: Første kvartal var skidt for B&O. Tue Mantoni, adm. direktør
Foto:

Senest ved årsskiftet forventer bestyrelsesformand Ole Andersen, at Bang & Olufsen har solgt guldægget Icepower.

Bang & Olufsen fortsætter udsalget af aktiviteter, der ikke er en del af kerneforretningen. Senest ved udgangen af 2015 forventer bestyrelsesformand Ole Andersen således, at teknologiselskabet Icepower er solgt, skriver Børsen.

»Der er lavet salgsprospekt, der er gang i en proces, og der er kontakt med mulige købere til Icepower. Men jeg kan ikke oplyse yderligere om processen,« siger Ole Andersen til avisen.

bogo

Icepower har udviklet forstærkerteknologi, der giver god lyd uden stor varmeudvikling. Selskabet er mindre end Automotives, som B&O solgte til Harman for 1,1 mia. kroner, men bruttomarginerne er til gengæld større.

Senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank konstaterer overfor avisen, at selvom marginerne er gode, er B&O tvunget til at sælge. I den nuværende situtaion kan B&O ikke tillade sig at bruge krudt på det, der ikke er kerneforretningen, og der er desuden ikke penge til at investere i Icepower, så et salg er godt for alle parter.

tv b&o

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen