Berlingske Business

Blåstempling giver Ambu positive fremtidsudsigter

pix-Ambu-direktør Lars Marcher
Ambu-direktør Lars Marcher. Foto:

Ambu er den første danske virksomhed til at modtage den eftertragtede blåstempling fra den britiske sundhedsmyndighed National Institute for Health and Care Excellence, Nice.

Det kan booste salget, skriver Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

Det er Ambus endoskop, aScope, som anvendes til at intubere folk under bedøvelse, der er blevet blåstemplet. Nice konkluderer blandt andet, at skopet kan forbedre resultaterne og patientsikkerheden, ved at gøre produktet bred til rådighed.

Skopet har kostet Ambu i omegnen af 100 mio. kr. at udvikle, men med den nye godkendelse fra Nice tyder det på at være en profitabel investering.

»Jeg tror, at denne erkendelse sammen med nye generationer af produktet kan gøre, at det bliver et stort produkt, der kan sælge for et trecifret millionbeløb,« siger Lars Marcher, Ambus administrerende direktør.

I første omgang vil den britiske myndighed sandsynligvis øge salget i Storbritannien, men Lars Marcher tror på, at anbefalingen vil forbedre salget internationalt, fordi mange myndigheder i USA, Europa og Asien ser Nice som en anerkendt myndighed.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen