Berlingske Business

Bedre indkøb skal sikre ISS millionbesparelser

ISS
Servicegiganten ISS har længe haft som mål at få sine kunder til at samle så mange serviceydelser som muligt i selskabet. PR-foto.

Servicegiganten ISS har længe haft som mål at få sine kunder til at samle så mange serviceydelser som muligt i selskabet.

Ved en ændring i selskabets indkøbspolitik, der skal skære i antallet af leverandører, håber den danske servicekoncern ISS frem mod 2018 at hente besparelser på 350-450 mio. kr.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Servicegiganten ISS har længe haft som mål at få sine kunder til at samle så mange serviceydelser som muligt i selskabet. På den velbesøgte kapitalmarkedsdag i London afslørede ISS i sidste uge, at det har tænkt sig at følge sit eget råd og samle indkøb af blandt andet biler, rengøringsmidler og fødevarer hos et stærkt reduceret antal leverandører.

q

- Indkøb er nøglen til at levere stordriftsfordele til både organisationen og til kontrakter, siger Troels Bjerg, der er øverste chef for ISS i Nordeuropa, til Børsen.

Indtil videre er effektiviseringen så småt blevet implementeret i Europa, hvor eksempelvis 17 lokalaftaler med rejseagenter er blevet erstattet af én paneuropæisk. I alt løber ISS' årlige indkøbsvolumen op i 22 mia. kr., og besparelserne vil kunne opnås, når planerne implementeres på tværs af alle selskabets regioner.

TIL BT - Rentgøring

Planerne er blevet taget vel imod af analytikerne. Blandt andre Morgan Stanleys' Allen Wells ser ifølge Børsen, at planerne giver yderligere muligheder for, at ISS formår at løste overskudsgraden, der har været stigende de seneste 7 kvartaler i træk.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen