Berlingske Business

Bayer overvejer bud på 40 mia. dollar for Monsanto

Bayer
Den tyske kemikoncern Bayer overvejer at afgive et bud på 40 mia. dollar for den amerikanske konkurrent Monsanto. Bliver opkøbet til virkelighed vil det skabe verdens største leverandør af såsæd og landbrugskemikalier. Foto:

Den tyske kemikoncern Bayer overvejer at afgive et bud på 40 mia. dollar for den amerikanske konkurrent Monsanto. Bliver opkøbet til virkelighed vil det skabe verdens største leverandør af såsæd og landbrugskemikalier.

Det oplyser kilder med indblik i forløbet til nyhedsbureauet Bloomberg.

Den tyske koncern har angivelig ført indledende samtaler - både internt og med eksterne rådgivere - om et opkøb af Monsanto, som anslås at have en markedsværdi på 40 mia. dollar, lyder det fra finansnyhedsbureauets kilder.

Bayer, der værdisættes til omkring 84 mia. euro, har tilsyneladende overvejet, hvordan handlen skal finansieres herunder potentielle salg af aktiver. Men der er endnu ikke truffet en endelig afgørelse, siger Bloombergs kilder.

BAYER-RESULTS/

En fusion vil føre produkter såsom Roundup og herbiciden Sivanto sammen. Det vil også hjælpe Bayer og Monsanto med at positionere sig i forhold til de konsolideringer, som allerede finder sted i branchen, hvor rivalerne Dow Chemical og Dupont sidste år annoncerede planer om at slå driften sammen.

Bayer-aktien falder 0,8 pct. til 99,11 euro på børsen i Frankfurt, mens Monsanto-aktien stiger 16,6 pct. i det amerikanske formarked.

FRANCE-TECHNOLOGY-COMPUTER-ILLUSTRATION

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen