Berlingske Business

Bayer kan nå til enighed om Monsanto-køb i næste uge

Billede
Tyske Bayer kan angiveligt allerede i næste uge nå en aftale om køb af sin amerikanske rival, Monsanto, hvilket i givet fald vil skabe verdens største producent af såsæd og pesticider. (Arkivfoto) Foto:

Tyske Bayer kan angiveligt allerede i næste uge nå en aftale om køb af sin amerikanske rival, Monsanto, hvilket i givet fald vil skabe verdens største producent af såsæd og pesticider.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til personer med kendskab til forholdet.

Det forlyder, at Bayer's bestyrelse skal mødes onsdag for at diskutere transaktionen, men også at forhandlingerne fortsat er pågående og kan falde fra hinanden.

Bayer forsødede for nylig tilbuddet på Monsantos aktionærer til 127,50 dollar per aktie, svarende til samlet 56 mia. dollar, fra tidligere 125 dollar per aktie. Oprindeligt, i maj, kom Bayer med et bud på 122 dollar, men blev afvist.

GERMANY-US-AGRICULTUR-MERGER-BAYER-MONSANTO

Danske Novozymes arbejder sammen med Monsanto om produkter til landbruget i den såkaldte BioAg-alliance. Og både på kort og langt sigt kan en fusion mellem de to giganter kommer til at være en fordel for danskerne, har Peder Holk Nielsen, administrerende direktør for Novozymes, tidligere vurderet over for Ritzau Finans.

- Kortsigtet ser jeg ikke problemer - for der er jo endnu ikke sket noget. Og på den lange bane kan jeg godt se fornuften for os med en fusion, lød det fra topchefen i forbindelse med, at Novozymes offentliggjorde regnskab for andet kvartal i august.

FILES-US-GERMANY-AGRICULTURE-MERGER-CHEMICALS-MONSANTO-BAYER

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen