Berlingske Business

Auriga nedjusterer og topchefen fratræder

Cheminova.
Auriga, der leverer kemisk plantebeskyttelse til hele verden, har besluttet at ændre på den ledelsesstruktur, der har været i selskabet. En ny koncerndirektør og to personer i direktionen i stedet for en skal drive virksomheden i fremtiden.  Foto:

Auriga, der blandt andet står bag Cheminova, nedjusterer sine forventninger til årets omsætning og driftsresultat. Samtidig oplyser selskabet, at koncernchefen fratræder og finansdirektionen ryger ind i direktionen.

Uenighed om ledelsesstruktur og sammensætning er årsagerne til, at Auriga har valgt at ansætte en ny koncernchef og udvide direktionen til to personer i stedet for en. 

Selskabet meddeler i dag, at Kurt Pedersen Kaalund fratræder sin stilling som koncernchef med øjeblikkelig virkning. I stedet har bestyrelsen bestemt, at Jaime Gómez-Arnau indtager pladsen. Han har været en del af Cheminova siden 1999 og har indtil nu siddet som regionsdirektør for region Europa.

Derudover får Auriga for første gang en finansdirektør fra 1. december. Det bliver den nuværende direktør for Neurosearch, René Schneider, der køres ind på den nye plads. Derudover vil finansdirektøren også blive en del af koncerndirektionen, så der nu er to kræfter til at køre virksomheden, der er global leverandør af kemisk plantebeskyttelse, videre.
 
Bestyrelsen har besluttet, at der skal nye kræfter til for at fortsætte med at udvikle virksomheden og dens produkter. 

Offentliggørelsen sker i forbindelse med, at Auriga præsenterer regnskabet for tredje kvartal. Et regnskab, hvor selskabet nedjusterer omsætningsforventningerne. Regnskabet viser en fremgang i både omsætning og resultat før skat i forhold til sidste år. 

Men resultaterne er ikke lige så gode som ventet. Derfor vælger Auriga at skrue ned for forventningerne, så selskabet nu venter et salg på cirka 6,5 milliarder kr. mod tidligere 6,8 milliarder kr. Hovedårsagen er modvind fra valutaer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen