Berlingske Business

Arkil nedjusterer grundet opsagt kontrakt og færre udbud

Billede
»Ophævelsen af kontrakten på sporombygningsprojektet på Østfyn bidrager til større usikkerhed om prognosen for resultatet end sædvanligt,« siger Jesper Arkil, der er administrerende direktør i Arkil. Foto:

Arkil Holding nedjusterer forventningerne til 2016. Selskabet venter nu en omsætning i niveauet 3,1 mia. kr. samt et resultat før skat i niveauet 40-70 mio. kr.

Det fremgår af selskabets regnskab for første kvartal af 2016. Tidligere ventede selskabet en omsætning på 3,4 mia. kr. og et resultat før skat i niveauet 70-100 mio.kr.

»Ophævelsen af kontrakten på sporombygningsprojektet på Østfyn bidrager til større usikkerhed om prognosen for resultatet end sædvanligt,« siger Jesper Arkil, der er administrerende direktør i Arkil.

Banedanmark valgte i mandags at fyre Arkil i forbindelse med kontrakten om sporarbejdet på Fyn. Arkil har sammen med Strukton Rail lavet et joint venture - Strukton-Arkil - hvor Arkil har 50 pct. andel i det arbejde. Og i mandags oplyste Arkil, at den nu overrevne kontrakt havde været omkring 130-140 mio. kr. værd for selskabet.

Jernbaneterræn..

Ud over sporarbejdet på Fyn påvirkes forventningerne til aktiviteten resten af året negativt af et fald i udbuddet og ordreindgangen af større statslige vej- og anlægsprojekter, som rammer forretningsområdet Civil Works på såvel aktivitet som indtjening, oplyser selskabet.

»Trods en fortsat positiv udvikling i koncernens øvrige forretningsområder nedjusteres forventningerne til resultatet for helåret på baggrund af ovennævnte forhold,« lyder det fra Jesper Arkil i regnskabet.

Jesper Arkil.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen