Berlingske Business

Arbejder hårdt på at ændre skrumpende forbrugersalg

Jabra
Arkivfoto. Jabra høretelefoner til brug ved løb og andre sportslige aktiviteter. Foto:

GN Groups headset-division, GN Audio, havde stor vækst i det professionelle segment sidste år, hvor Call Center & Offices (CC&O) stod for en markant fremgang.

GN Groups headset-division, GN Audio, havde stor vækst i det professionelle segment sidste år, hvor Call Center & Offices (CC&O) stod for en markant fremgang.

I fjerde kvartal alene stod den del for en organisk vækst på 21 pct., men til gengæld vejer forbrugersegmentet - Mobile - tungt den anden vej med en negativ organisk vækst på hele 23 pct. i fjerde kvartal.

Samlet set blev den organiske vækst derfor begrænset til 6 pct. i oktober, november og december, men tendensen til faldende markeder hos forbrugeraktiviteterne skal vendes gennem et helt nyt fokus. Og det arbejdes der lige nu hårdt på hos GN Audio.

- Vi arbejder for at forandre virkeligheden i Mobile. Vi er landet i en situation, hvor vi rammer markedet lidt forkert. Derfor er vi i gang med at justere vores produktportefølje, fortæller René Svendsen-Tune, der er administrerende direktør hos GN Audio, til Ritzau Finans.

GN

NYT SPORTS-HEADSET EN SUCCES

- Vi lancerede Jabra Elite Sport sidste år i fjerde kvartal. Det er et headset helt uden ledninger af nogen slags, hvor man bare stikker to propper i ørerne. Og siden lanceringen i november har vi ikke kunnet følge med efterspørgslen. Det er et meget godt eksempel på den type produkter, vi forsøger at bringe til markedet nu, fortsætter topchefen.

Han peger blandt andet på et tæt samarbejde med høreapparatdivisionen GN Hearing om at ramme netop den rigtige type produkter til Mobile-segmentet. Men endnu er det på et så tidligt stadie, at den negative markedsvækst overskygger de nye produkter.

- Det er stadig tidligt, så vi må se, hvad der sker, når efterspørgslen og vores udbud begynder at balancere, siger René Svendsen-Tune.

TIL BM %2BARKIV 2/4 F STORE NORD

KRAFTIGT DYK I TRADITIONELT MARKED

Han peger på, at GN Audio simpelt hen ikke har kunnet nå at ændre produktsammensætningen med den hastighed, som det traditionelle marked for mono bluetooth-headset er gået ned.

Men det har ikke fået topchefen til at miste modet.

- Vores forbrugerforretning var baseret på mono bluetooth-headset, hvor vi er meget stærke. Men det marked falder kraftigt. Derfor er vi gået ind i musik og sport, men det har ikke været tilstrækkeligt til at opveje markedsfaldet. Vi kan ikke udfordre tilstrækkeligt på brandet alene, så vi skal finde de helt rigtige produktsegmenter og slå til der. Men vi har tålmodighed, og imens sætter vi i stedet fuld damp på vores professionelle forretning, siger René Svendsen-Tune.

TIL BM %2BARKIV 2/4 F STORE NORD

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen