Berlingske Business

Analytikere: B&O-køber må være konkurrent

BO
Foto:

Interessen i det danske radio- og TV-klenodie kommer sandsynligvis fra en konkurrent, vurderer to analytikere over for Business.dk.

Et salg af det danske elektronikklenodie B&O kan være under opsejling. I hvert fald sendte selskabet tidligere i en meddelse på fondsbørsen, hvori man fortalte, at en potentiel køber har vist interesse for selskabet.

B&O har endnu ikke sat navn på denne køber, men spørger man i analytiker-kredse, er det efter al sandsynlighed en konkurrent, som snuser til Struer-virksomheden:

Tue Mantoni fortæller

»Det mest logiske vil være en industriel køber. B&Os største udfordring er, at de er for små. De har simpelthen for lidt skala til at drive en ordentlig forretning,« siger Morten Imsgard fra Sydbank.

Den samme analyse har Otto Friedrichsen, aktiestrateg hos Formuepleje:

»Jeg tror i højere grad, at det er en køber fra industrien, der vil bruge B&O som et supplement til deres eksisterende forretning,« siger Friedrichsen.

Peter Suppli Benson.

Alternativet til en industriel køber ville være en dansk eller udenlandsk kapitalfond, men den tror man ikke på i Sydbank:

»Det er usandsynligt, at en kapitalfond kommer ind og laver en klassisk turn around, hvor man skærer alt fedtet fra, for det har B&O allerede gjort,« siger Morten Imsgard.

Branddesigner Johannes Torpe.

Bestyrelsesformand i B&O, Ole Andersen, oplyser til Business.dk, at han ikke har yderligere kommentarer til det potentielle bud på selskabet.

TV: Økonom: B&O ender sandsynligvis i et salg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen