Berlingske Business

AK-47 skyder gang i modesatsning

NAGORNO-KARABAKH/FIGHTING
Firmaet Kalashnikov har mistet sine to største markeder for jagt- og sportsvåben - USA og Europa. Det får firmaet til at finde nye græsgange. Foto:

Ruslands største producent af mindre våben, bl.a. automatgeværet Kalashnikov, AK-47 vil nu satse på mode i 60 nye butikker i Rusland. Hovedparten af salget af firmaets jagt- og sportsvåben er væk på grund af, at markederne i Europa og USA er lukket på grund af sanktioner.

I Ruslands stærkt nedkølede forhold til USA og Europa gælder det for jagt- og våbenindustrien om at finde på alternative afsætningskanaler.

Det gælder bl.a. fabrikanten af verdens mest solgte våben, automatgeværet Kalashnikov - eller blot AK-47.

ak-47

Firmaet Kalashnikov har mistet sine to største markeder for jagt- og sportsvåben, og det er netop USA og Europa.

Kalashnikov vil nu fokusere mere på, hvad private russiske forbrugere ønsker inden for modeprodukter. Der skal nemlig en modelinje.

15BUSRadarproducenten-Weibe.jpg

Amerikanske og europæiske kunder går forgæves til landets våbenbutikker, hvis de ønsker sig en Kalashnikov. Kalashnikov planlægger at åbne 60 butikker over hele Rusland i slutningen af året, fortæller det Kreml-venlige nyhedsbureau Izvestia.

En marketing konsulent fra firmaet siger, at en modelinje kan udnytte den »hurtige vækst i patriotisme i Rusland relateret til temaet krig«. Men han siger, at det stadig kun ville udgøre en lille brøkdel af selskabets samlede omsætning.

smøger en god investering.jpg

Kalashnikovs marketingdirektør, Vladimir Dmitriyev, siger, at før sanktionerne blev indført blev op til 70 procent af firmaets jagt- og sportsvåben solgt i Europa og USA.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen