Berlingske Business

Airbus overrasker med højere indtjening og ser fortsat fremgang

SINGAPORE-AIRSHOW/AIRBUS-SCHULZ
Airbus forudser selv en lys fremtid for selskabet. Foto:

Flyproducenten Airbus kom godt ud af 2017, hvor driftsoverskuddet var højere end ventet, mens omsætningen var stort set på linje med analytikernes estimater.

Det ordinære driftsoverskud, EBIT, overraskede positivt, da det endte på 4,3 mia. euro mod de 4 mia. euro, der var det, analytikere forventede, viser estimater indsamlet af Bloomberg News.

Samtidig forventer Airbus at ende 2018 med en stigning i det ordinære driftsoverskud, EBIT, på 20 pct.

Airbus har fremlagt regnskab for hele 2017 torsdag morgen, hvor flyproducenten har overrasket positivt. Ifølge Airbus har selskabet overrasket i forhold til alle dets mål sidste år. Det var specielt et godt fjerde kvartal, der var nøglen til at nå over målene, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

25BUSEADS-RESULTS-111353.jpg

Flyproducenten endte 2017 med en omsætning på 67 mia. euro. Det er meget tæt på, hvad der var forventet af analytikere, som regnede med 67,1 mia. euro. Det er på linje med, hvad Airbus omsatte for i 2016, hvor omsætningen var 66,6 mia. euro.

Airbus foreslår at betale udbytte på 1,5 euro per aktie. Det er en stigning på 11 pct. i forhold til året før.

Flyproducenten venter at levere omkring 800 kommercielle fly i 2018. Det årlige ordreindtag steg desuden til 158 mia. euro sidste år mod 134 mia. euro i 2016.

GLOBAL-AIRLINES/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen