Berlingske Business

ABB skuffer lidt på toplinje og drift i andet kvartal

SWITZERLAND ABB RESULTS
ABB Group i Zurich. Arkivfoto. Foto:

Det svensk-schweiziske industriselskab ABB kunne ikke helt leve op til markedets forventninger til toplinjen og driften i andet kvartal, hvor ordreindgangen til gengæld var pæn.

ABB omsatte for 8454 mio. dollar i april, maj og juni, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af SME Direkt havde sigtet efter et salg på 8532 mio. dollar.

Det operationelle driftsresultat (EBITA) landede på 1042 mio. dollar mod ventet 1079 mio. dollar blandt analytikerne.

Ordreindgangen landede på 8349 mio. dollar, mens analytikerne havde regnet med en tilstrøm af ordrer på 8260 mio. dollar. Organisk steg ordreindgangen da også med 3 pct. i andet kvartal mod et fald på 3 pct. i første kvartal.

ABB fastholder i regnskabet, at 2017 er et "omstillingsår" for selskabet, der sidste år solgte sin kabelforretning til danske NKT Holding.

19BUSDieter-Zetsche2-142654.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen