Berlingske Business

Aarsleff ændrer struktur og laver holdingselskab

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR
ARKIVFOTO. Foto:

Entreprenørkoncernen Per Aarsleff vil ændre i sin struktur ved at oprette et holdingselskab.

Det sker ifølge selskabet, fordi det vil være en "hensigtsmæssig ramme for styring og udvikling af selskabets portefølje af aktiver og selskaber".

- Der etableres dermed en selskabsstruktur, der reflekterer ønsket om at styre et større antal forretningsenheder, samtidig med at vi fortsætter med at udnytte synergier på tværs i koncernen gennem one company-strategien.

- Desuden tillader strukturen i større omfang at styre de forretningsmæssige risici, skriver Aarhus-koncernen i en fondsbørsmeddelelse.

02BUSDet-svenske-energisels.jpg

Det nuværende Per Aarsleff A/S omdøbes til Per Aarsleff Holding A/S, og her vil alle datterselskaberne være. Samtidig bliver der oprettet et nyt selskab med det gamle navn Per Aarsleff A/S, som vil få tilført aktiviteterne fra moderselskabet.

Direktion og bestyrelse vil være den samme i begge selskaber.

Entreprenørkoncernens planer skal godkendes af aktionærerne på en ekstraordinær generalforsamling, som finder sted i slutningen af marts.

BM-ERHVERV- PER AARSLEFF- ÅRHUS- KONTOR

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen