Berlingske Business

Vestas vil slutte fred med vrede investorer

(FILES) A file picture taken in on August 18, 2010 shows parts o
ARKIV: Foto:

Vindmøllekoncernen ønsker at lukke et betændt opgør med amerikanske aktionærer uden det kommer til en en pinefuld retssag.

Vindmøllekoncernen Vestas har efter alt at dømme kastet sig ind i nye bestræbelser på at få lukket et betændt opgør med amerikanske aktionærer uden en pinefuld retssag.

Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten torsdag.

Vestas har for nylig, kort før en vigtig delafgørelse i sagen, genoptaget forhandlingerne med sagsøgernes advokater, og det kan munde ud i et forlig, der vil mindske den økonomiske risiko og gardere Vestas mod at skulle slippe følsomme, interne oplysninger.

VestasTransport

En stribe sure aktionærer i USA har indledt en sag mod Vestas, som beskyldes for at have indarbejdet nye regnskabsstandarder for sent og dermed givet "falske og misledende" oplysninger om omsætning og indtjening i 2009 og 2010.

Sagen er anlagt mod Vestas, den tidligere bestyrelsesformand Bent Erik Carlsen, tidligere koncernchef Ditlev Engel og tidligere finansdirektør Henrik Nørremark, og har været under forberedelse siden 2011. I oktober skulle dommeren tage stilling til, om sagen skulle køre for en jury, men kort før deadline blev afgørelsen udsat, fremgår det af amerikanske retsdokumenter. Jyllands-Posten erfarer, at udsættelsen skyldes, at de to parter igen er begyndt at forhandle.

- Jeg kan bekræfte, at der er diskussioner, siger advokat Henry Rosen fra advokatfirmaet Robbins Geller Rudman & Dowd, der repræsenterer sagsøgerne.

vestas investering

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen