Berlingske Business

Vestas skifter direktør i Centraleuropa

Vestas-aktie springer frem efter aftale i USA
Foto:

Vestas har rokeret rundt i ledelsen i sin centraleuropæiske division og hentet en midlertidig afløser til direktørposten i form af den tidligere Nordex-topchef Thomas Richterich.

Vestas har rokeret rundt i ledelsen i sin centraleuropæiske division og hentet en midlertidig afløser til direktørposten i form af den tidligere Nordex-topchef Thomas Richterich.

Det skriver branchemediet Recharge.

Thomas Richterich erstatter Wolfgang Schmitz, der stopper på positionen som chef for de centraleuropæiske aktiviteter, mens også Udo Nöbel, der hidtil har været direktør for Vestas' tyske aktiviteter, Vestas Deutschland, forlader det danske selskab, skriver Recharge.

Ifølge Vestas skal Richterich, der forlod Nordex af "personlige årsager" i april sidste år, sikre Vestas kontinuitet.

- Den nuværende situation i vindindustrien og på det globale marked kræver en anden strategisk tilgang til det meget vigtige centraleuropæiske marked, og fremadrettet vil vi fokusere mere på dedikerede salgs- og reklamemæssige aktiviteter i denne region, siger Vestas salgschef, Juan Araluce, ifølge Recharge News og fortsætter:

- Der er ingen tvivl om, at Centraleuropa og Tyskland i særdeleshed er meget vigtige områder for Vestas, og med denne ændring forventer vi at omdanne Vestas Central Europe til en endnu mere konkurrencedygtig enhed.

Det fremgår ikke, hvornår Vestas regner med at have en permanent løsning på plads.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen