Berlingske Business

Vestas skal levere vindmøllefarm til Microsoft

11 - Vestas
Nr. 11: Vestas Wind SystemsSidste års placering: 13Omsætning: 53,714 mia. kr.Ændring: 24 pct. Foto:

Microsoft vil øge sin andel af vedvarende energi og har investeret i strøm fra en 110 MW stor vindmøllefarm i staten Texas i USA.

Det bliver Vestas, der skal levere 55 vindmøller til projektet, der går under navnet Keechi Wind og bygges af udvikleren RES Americas.

Når projektet er færdigt - omkring et år efter byggestart i begyndelsen af 2014 - vil Microsoft købe strømmen fra projektet over de næste 20 år, skriver det store amerikanske it-selskab på en af sine blogs.

Nyheden blev offentliggjort mandag eftermiddag dansk tid og er formentlig, hvad Vestas refererede til i en meddelelse kl. 17 mandag om "information i markedet om et projekt i USA".

- Så snart projektet udmønter sig i en fast og ubetinget ordre i henhold til Vestas' definition, vil Vestas offentliggøre en selskabsmeddelelse herom, skriver det danske vindmølleselskab.

Microsofts vindinvestering er i øvrigt en del af en ambition om at blive CO2-neutral i regnskabsåret 2013/14. Som et led i den proces betaler Microsofts forskellige afdelinger en intern afgift for sine udledninger, og de penge bruger virksomheden på forskellige "grønne" tiltag.

/ritzau/FINANS

Mathias Stigsgaard +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail: finans[AT]ritzau.dk , www.ritzaufinans.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen