Berlingske Business

Vestas-kunde opnår vigtig aftale for nyt projekt

Vestas vil slutte fred i aktionærstrid i USA
Vestas Foto:

Det amerikanske vindmølleprojekt Hancock Wind på 51 megawatt er kommet et vigtigt skridt nærmere en realisering, efter at udvikleren, First Wind, har indgået en 25-årig aftale om salg af størstedelen af strømmen fra parken.

Nyheden er interessant i relation til Vestas og Siemens, da projektet er baseret på 3-megawatt møller fra en af de to leverandører.

Aftalen, som First Wind har indgået med energiselskabet Massachusetts Municipal Wholesale Electric Company (MMWEC), dækker salg af næsten 75 pct. af strømmen fra parken til en fast pris over en 25-årig periode.

- Færdiggørelsen af denne aftale er et stort skridt frem for dette projekt, siger Paul Gaynor, administrerende direktør hos First Wind, i en meddelelse.

Selskabet sætter i meddelelsen ikke navn på leverandøren af de 17 stk. 3 megawatt møller, men det nævnes, at projektet opføres tæt på Bull Hill Wind, som Vestas har leveret møller til. De to vindmølleparker kommer også til at dele transformerstation, fremgår det af projektbeskrivelserne.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen