Berlingske Business

Vestas-konkurrent vendte underskud til overskud

SPAIN-ENERGY-WIND
Gamesa fik ordrer på 612 MW i andet kvartal af 2013, hvilket næsten er en tredobling af ordreindtaget i første kvartal af 2013. Foto:

Den spanske vindmølleproducent Gamesa kom ud af andet kvartal med en fuld ordrebog og formåede at vende et underskud til et overskud i første halvår af 2013.

Omsætningen i første halvår af 2013 endte på 1116 mio. euro, et markant fald set i forhold til omsætningen på 1516 mio. euro i første halvår af 2012.

Til gengæld formåede den spanske Vestas-konkurrent at vende et underskud på 22 mio. euro i første halvår af 2012 til et overskud på 33 mio. euro i første halvår af 2013.

Gamesa fik ordrer på 612 MW i andet kvartal af 2013, hvilket næsten er en tredobling af ordreindtaget i første kvartal af 2013. Det var samtidig en stigning på 12 pct. i forhold til første kvartal af 2012.

Selskabet fastholder forventningerne til 2013 og venter fortsat at installere møller med en kapacitet på 1800-2000 MW samt realisere en EBIT-margin på 3-5 pct. i år.

Gamesa venter desuden fortsat svære forhold på frem mod 2015 i form af en encifret markedsvækst, overkapacitet og prispres.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen