Berlingske Business

Spillefugle forudså Vestas-kongens fald

betsafe
Mere end 90 pct. af indskuddene på et væddemål hos Betsafe om, hvorvidt Ditlev Engel ville holde sig i direktørstolen hos Vestas året ud, blev sat på den negative svarmulighed, hvilket blev belønnet med odds 2,50 hos bookmakeren. Foto:

Bookmaker brænder fingrene på Ditlev Engels afgang fra Vestas.

Snakken om en mulig fyring af Ditlev Engel havde nærmest ikke været mindre i de seneste to år, da Vestas valgte at smide bomben om udskiftning af selskabets administrerende direktør igennem godt otte år i forbindelse med regnskabet for andet kvartal onsdag morgen.

Men det er der en del spillere hos bookmakeren Betsafe, der formentlig er godt tilfredse med, at den danske vindmølleproducent valgte at gøre.

I hvert fald er mere end 90 pct. af indskuddene på et væddemål hos Betsafe om, hvorvidt Ditlev Engel ville holde sig i direktørstolen hos Vestas året ud, blevet sat på den negative svarmulighed, hvilket blev belønnet med odds 2,50 hos bookmakeren.

Var Ditlev Engel modsat blevet siddende som direktør for Vestas året ud, havde det blot givet pengene 1,45 gange igen hos Betsafe.

»Som bookmaker har vi det bedst, når vi er dem, der har flest informationer til rådighed. Men her må vi se i øjnene, at vores kunder var mere velinformerede end os. Vores efterretninger tydede på, at Engel havde redet den værste storm af, og aktiemarkedets reaktion på nyheden indikerer også, at mange eksperter delte den betragtning. Nu må vi tage den økonomiske straf for vores fejlagtige vurdering,« siger Thomas Holm, oddssætter hos Betsafe, til Ritzau Finans.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen