Berlingske Business

Kinesisk vindmølleproducent døjer med rød bundlinje

CHINA/
Den kinesiske vindmølleproducent Ming Yang løftede omsætningen i tredje kvartal, men det kunne ikke aflæses på bundlinjen, hvor selskabet måtte notere sig et underskud. Foto:

Der var fremgang på omsætning, men ikke på bundlinjen for Ming Yang.

Den kinesiske vindmølleproducent Ming Yang løftede omsætningen i tredje kvartal, men det kunne ikke aflæses på bundlinjen, hvor selskabet måtte notere sig et underskud.

Det fremgår af kinesernes regnskab, som blev offentliggjort onsdag.

I kvartalet omsatte Ming Yang for 960,8 mio. yuan (869 mio. kr.). Det er en fremgang fra 787,8 mio. yuan (713 mio. kr.) i samme periode af 2012.

Anholt Havmøllepark

Men på driften endte det med et underskud på 41,9 mio. yuan (38 mio. kr.) og resultatet efter skat blev et minus på 71,2 mio. yuan (64,4 mio. kr.), hvilket var en tilbagegang fra overskud på henholdsvis 30,2 og 3,1 mio. yuan (27 og 3 mio. kr.) i tredje kvartal sidste år.

Ming Yang sikrede sig ordrer med en samlet kapacitet på 296 megawatt i løbet af perioden, mens ordrebogen ved slutningen af kvartalet lå på 2,4 gigawatt.

pix-Brødkær

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen