Berlingske Business

Giga-manden fik ny chance efter konkurs

Finn Helmer
Finn Helmer, tidligere milliardær på Giga, i retten, hvor han skal betale lån tilbage til en anden erhvervsmand. Foto:

Finn Helmer har mistet sine Giga-millioner, men nu er han direktør for Aldo Petersens børsbaby Liqtech, som i morgen tirsdag handles på New York-Børsen for første gang

En række kendte ansigter har været forbi Aldo Petersens børsbaby, Liqtech. En af dem er Finn Helmer, kaldet Giga-manden, opkaldt efter tech-firmaet Giga, som 2000 blev solgt til den amerikanske chipproducent Intel for ti milliarder og grundlagde Finn Helmers formue på flere hundrede millioner kr.

Finn Helmer satte pengene i en række projekter, herunder Greentech, Eurotrust og Deadline Games, hvor også flere af Milliardærklubbens medlemmer som Peter Forchhammer og den krakkede it-milliardær Erik Damgaard, var aktionærer. Men heldet var ikke med Finn Helmer, og Berlingske Business kunne i slutningen af februar berette, at Finn Helmer var taget under konkursbehandling af retten i Helsingør.

Aldo Liqtech

På daværende tidspunkt var bilen blevet taget fra ham, opsparingen til pensionen var væk, og han kunne ikke engang købe en pakke rugbrød i supermarkedet.

»Jeg er færdig. Jeg har ikke en krone tilbage. Alt er forsvundet gennem årene. Jeg skal starte forfra nu. De har taget min bil, og jeg har ikke engang en pension. Men jeg er ikke typen, der ruller om på ryggen. Jeg skal nok vise dem, at jeg kan komme tilbage,« sagde Finn Helmer til Business.dk i februar.

Og som sagt, så gjort. I oktober tiltrådte han som adm. direktør for Liqtech og erstattede selskabets stifter Lasse Andreassen, som fremover tager sig af produktionen.

Aldo og Håkonsen

Tidligere miljøminister Jens Kampmann havde en kortvarig optræden i bestyrelsen i Liqtech, som han forlod efter få måneder.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen