Berlingske Business

Atlantic Petroleum: Oslo Børs godkender notering

børsen

Atlantic Petroleum har fået grønt af Oslo Børs til at lade sig børsnotere. Det fremgår af en meddelelse fra selskabet.

Atlantic Petroleum har fået grønt af Oslo Børs til at lade sig børsnotere. Det fremgår af en meddelelse fra selskabet.

For at leve op til kravene til en notering på hovedbørsen, skal Atlantic Petroleum havde mindst 200 navnenoterede aktionærer registreret i den norske værdipapircentral, VPS. Lykkes det ikke, kan en notering på minibørsen Oslo Axess være et alternativ. Her kræves mindst 100 navnenoterede aktionærer.

boreplatform

Atlantic Petroleum udbyder op til 1,58 mio. nye aktier i prislejet 140 til 160 nkr. Det skal rejse 165 til 220 mio. nkr. svarende til 150 til 200 mio. kr.

Ambitionen bag kapitalrejsningen og den norske notering er at accelerere væksten i aktiverne på den norske kontinentalsokkel. Flere projekter er allerede nu under evaluering, og Atlantic Petroleum venter, at en eller flere af disse kan blive færdiggjort i 2014.

27BUSAtlantic Petroleum.jpg

Udbuddet af nye aktier løber frem til den 10. december.

Atlantic Petroleums aktier vil fortsat være noteret på børsen i København.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen