Berlingske Business

Whisky-tørst får Jack D. til at udvide produktion

pix-jack
På grund af den stigende efterspørgsel på den amerikanske whisky Jack Daniels spytter virksomheden penge i en øget produktion.

USAs mest solgte whisky udvider produktionen for at følge med den stigende efterspørgsel.

Hvis du er til whisky og cola og foretrækker Jack Daniels som leverandør, så vil du ikke stå og mangle den vigtige ingrediens lige foreløbig.

Jack Daniels har valgt at investere 100 mio. dollar i deres destilleri-operationer i Tennessee i USA. Det skriver amerikanske Los Angeles Times.

Udvidelsen har været nødvendig i forhold til den stigende globale efterspørgsel. Maskineriet bliver markant større for at imødekomme efterspørgslen på den berømte whisky.

Ifølge virksomheden er salget af Jack Daniels steget 21 år i træk. Sidste år steg det globale salg med ni procent. Det er især Tyskland og Australien, der tørster efter den amerikanske alkohol.

Men det er er ikke kun det whisky-elskende folk, der kan juble. Den store ekspansion vil give 90 nye arbejdspladser i Lynchburg, Tennessee.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen