Berlingske Business

Vestager vil gå i kødet på Disneyland Paris

FRANCE-TOURISM-BUSINESS-EURODISNEY-FILES
Overskrift
EU's danske konkurrencekommissær, Margrethe Vestager, er ikke bange for at lægge sig ud med de helt store virksomheder, og denne gang er turen kommet til Disneyland Paris. Foto:
Vestager afviser dagpengekritik: Flere kommer i arbejde
Overskrift
ARKIVFOTO fra 2012: Margrethe Vestager bliver ny EU-konkurrencekommisær. ((Beskæftigelsen stiger, og det skyldes regeringens reformer, siger økonomi- og indenrigsministeren. (Foto: Torkil Adsersen/Scanpix 2014) Foto:

EU's danske konkurrencekommissær, Margrethe Vestager, er ikke bange for at lægge sig ud med de helt store virksomheder, og denne gang er turen kommet til Disneyland Paris.

Bruxelles-administrationen mistænker forlystelsesparken for at have krævet uretfærdigt høje priser fra britiske og tyske kunder på baggrund af deres geografiske bopæl.

Det skriver Financial Times.

Disneyland Paris er således kommet på glat is, efter at Europa-Kommissionen tirsdag meddelte, at den vil kigge nærmere på parkens prissætningsstrategi.

BELGIUM EU PARLIAMENT

Onsdag d. 30 april 2012 holder Økonomi- og Indenrigsminister Ma

For den samme "premium" pakkeløsning skal franskmænd betale 1346 euro, mens briter og tyskere i flere tilfælde er blevet opkrævet henholdsvis 1870 euro og 2447 euro. Kommissionen har ifølge Financial Times også fundet ulovlige prisudsving på endagsbilletter til parken.

- Det er på tide at komme til bunds i denne sag. Jeg er interesseret i svar og forklaringer. Umiddelbart har jeg svært ved at forestille mig en saglig begrundelse for denne praksis, siger Vestagers polske kollega Elzbieta Bienkowska, der er EU-kommissær for det indre marked, til Financial Times.

Kommissionen har undersøgt forlystelsesparkens største konkurrenter, herunder danske Tivoli og Legoland, og her har der ikke været tegn på prisdiskrimination i samme omfang som i Paris.

Vestager afviser dagpengekritik: Flere kommer i arbejde

EU-CARTEL/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen