Berlingske Business

Vestager stiler mod endnu en tørn som konkurrencekommissær

EU-ISU/SKATING-ANTITRUST
Foto:

Den tidligere radikale partileder vil gerne fortsætte på posten som EU's konkurrencekommissær efter næste år.

Margrethe Vestager vil gerne fortsætte som konkurrencekommissær i EU-Kommissionen.

Det udtaler hun ifølge netmediet politico.eu til de belgiske aviser L'Echo og De Tijd.

03BUSBELGIUM-EU-GOOGLE-ANTI.jpg

»Det, jeg virkelig gerne vil, er at få et andet mandat her i kommissionen,« siger Margrethe Vestager ifølge politico.eu til de belgiske aviser.

»Jeg har set, at det tager tid at lære, at gøre ting ordentligt og sætte ting på plads. Med et andet mandat tror jeg, at vi kan udrette nogle fantastiske ting.«

BELGIUM EU COMMISSION APPLE IRELAND

Den danske EU-kommissær er flere gange blevet nævnt som et godt bud på at blive den næste formand for kommissionen. De spekulationer er også nået frem til hovedpersonen selv:

»Det er det samme i europæisk og national politik: Der er rygter over alt. Men jeg tager det som en dejlig kompliment. Det er altid rart at vide, at nogen synes, at du gør et godt stykke arbejde.«

1

Margrethe Vestager har været konkurrencekommissær siden 2014. Hendes mandat udløber sammen med resten af kommissionen til næste år, hvor medlemslandenes regeringer skal udpege de nye kommissærer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen