Berlingske Business

Vestager giver grønt lys til fusion mellem Danone og Whitewave

BELGIUM EU COMMISSION BANK CARTEL CASE
Margrethe Vestager. Foto:

Godkendelsen er dog betinget af, at Danone frasælger en stor del af sin "growing-up milk"-forretning i Belgien for at undgå, at Nestle står alene tilbage på markedet.

EU's konkurrencekommissær, Margrethe Vestager, har vendt tommelfingeren op for, at den franske yoghurtproducent Danone kan gå videre med sit i opkøb af den amerikanske økofødevareproducent Whitewave for 10,4 mia. dollar, svarende til 740 mia. kr.

Det oplyser kommissionen i en pressemeddelelse.

Onsdag - Magrethe Vestager

Godkendelsen er dog betinget af, at Danone frasælger en stor del af sin "growing-up milk"-forretning i Belgien for at undgå, at Nestle står alene tilbage på markedet.

»Kommissionen havde betænkeligheder ved, at det fusionerede selskab ikke ville have stået over for et tilstrækkeligt konkurrencepres fra de resterende aktør på markedet,« hedder det i pressemeddelelsen.

Købet af Whitewave er Danones største erhvervelse siden 2007. Målet er at tiltrække velhavende forbrugere ved hjælp af Whitewaves helsekostvarer såsom mandelmælk og organisk salat.

pix-Sundar Pichai

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen