Berlingske Business

Valeant-topchef afviser rygter om regnskabssvindel

RB PLUS Region Sjælland: Stram økonomi kan gå ud over patient
Efter fire dage med massive kursfald stiger Valeant-aktien mandag eftermiddag 6 pct. til 152,69 canadiske dollar. Foto:

Topchefen hos det canadiske medicinalselskab Valeant, Michael Pearson, afviser blankt, at selskabet har foretaget storstilet regnskabssvindel og begrunder rygterne med, at Citron Research vil skræmme selskabets aktionærer.

Det skriver Bloomberg News.

Sidste uge påstod Citron Research at have bevis for, at det canadiske medicinalfirma har kontrolleret to mindre selskaber til distribution af medicin og udnyttet dem til at skabe falsk omsætning for at snyde revisorer og investorer.

Valeant meddeler til sit forsvar, at selskabet kun gør forretninger efter høje etiske standarder, og at det er dedikeret til at have høj gennemsigtighed. Selskabet har nu bedt den amerikanske kontrolmyndighed SEC om at foretage en undersøgelse af Citron Research, som står bag anklagerne.

Efter fire dage med massive kursfald stiger Valeant-aktien mandag eftermiddag 6 pct. til 152,69 canadiske dollar.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen