Berlingske Business

Våbenproducent ramt af et skarpt salgsdrop

AMERICAN OUTDOOR-RESULTS/
Våbenfabrikantens salg er sidste år faldet med 32,8 pct. mod året før. Det fremgår af selskabets årsregnskab, der viser et samlet salg på 606,9 mio. dollar (3,9 mia. kr.) sammenlignet med forrige års 903,2 mio. dollar. Foto:

Den amerikanske våbenfabrikant American Outdoor Brands Corporation, tidligere kendt som Smith & Wesson, meddelte onsdag om endnu et stort fald i salgene.

Det skriver The Guardian.

Våbenfabrikantens salg er sidste år faldet med 32,8 pct. mod året før. Det fremgår af selskabets årsregnskab, der viser et samlet salg på 606,9 mio. dollar (3,9 mia. kr.) sammenlignet med forrige års 903,2 mio. dollar.

Resultatet fulgte en allerede etableret tendens, som er blevet sat i løbet af præsident Donald Trumps regeringstid. Salget af skydevåben er faldet, samtidig med at truslen om en strammere våbenlov er reduceret under præsidentens regering. Dette efterlader våbenselskaberne med fyldte lagre og en faldende indtjening.

»Regnskabsåret 2018 var et år, der var karakteriseret af lavere forbrugerefterspørgsel på skydevåben, et større lageropbygningsniveau i detailhandlen samt en række aggressive promoveringer på tværs af industrien,« siger James Debney, der er administrerende direktør i American Outdoor Brands, til The Guardian.

På trods af det faldende salg har investorer reageret positivt på resultaterne, hvilket skubbede aktierne 5,8 pct. op.

Våbenfabrikanten meddelte i december, at selskabets resultat efter skat var faldet 90 pct. fra år til år.

Blandt de andre påvirkede våbenfabrikanter er Sturm Ruger, hvis omsætning var faldet 35 pct. i det seneste kvartalsregnskab, og Remington, som er begæret konkurs.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen