Berlingske Business

United Technologies skuffer på omsætningen

UNITED TECH/HELICOPTERS
Det amerikanske konglomerat United Technologies, der blandt andet producerer flymotorer, rulletrapper og elevatorer, fik i fjerde kvartal 2015 et justeret resultat Foto:

Omsætningen landede imidlertid på 14,3 mia. dollar i kvartalet, hvilket var dårligere end forventningen om en omsætning på 15,3 mia. dollar.

Det amerikanske konglomerat United Technologies, der blandt andet producerer flymotorer, rulletrapper og elevatorer, fik i fjerde kvartal 2015 et justeret resultat per på 1,53 dollar mod forventede 1,52 dollar blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News.

Omsætningen landede imidlertid på 14,3 mia. dollar i kvartalet, hvilket var dårligere end forventningen om en omsætning på 15,3 mia. dollar.

Selskabet holder dog fast i sine forventninger til 2016, hvor man regner med at få en indtjening per aktie i niveauet 6,3-6,6 dollar og en omsætning mellem 56 og 58 mia. dollar.

Samtidig oplyser selskabet, at man har planer om et aktietilbagekøbsprogram på 3 mia. dollar.

Selskabets administrerende direktør, Gregory Hayes, kæmper med høje omkostninger i divisionen Pratt & Whitney samt en opbremsning i elevatorforretningen Otis i Kina , skriver Bloomberg News.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen