Berlingske Business

Unilever leverer skuffende salg efter brasilianske strejker

UNILEVER-REVIEW/
Den hollandske koncern Unilever. Foto:

Den hollandske koncern Unilever, som sælger alt fra is til parfume og videre over til bouillonterninger, havde i andet kvartal et lavere end ventet salg.

Den underliggende salgsvækst endte i kvartalet på 1,9 pct., hvilket ikke var nok til at indfri forventningen blandt analytikerne på 2,2 pct., skriver Bloomberg News.

At salget bakkede oven på første kvartals salgsvækst på 3,4 pct., hænger ifølge Bloomberg News blandt andet sammen med de strejker, der var i Brasilien i løbet af andet kvartal, fordi de påvirkede Unilevers forsyningskæde negativt.

Trods modgangen og skuffelsen i andet kvartal regner Unilever fortsat med at kunne levere en underliggende salgsvækst på mellem 3 og 5 pct. for hele 2018.

Mens salget skuffede i andet kvartal, så var det omvendte tilfældet for Unilevers driftsindtjening - i hvert fald når man kigger på tallene for første halvår. Her leverede selskabet et justeret overskud på 4,91 mia. euro, mens analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet et plus på 4,85 mia. euro.

Unilever står blandt andet bag mærkerne Ben & Jerry's, Axe og Knorr.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen