Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Uber rammes af strammere krav i Frankrig

UBER-DIDI/INVESTORS
Foto:

Den amerikanske kørselstjeneste Uber, der blandt andet har været massivt omdiskuteret i Danmark, møder nu fornyet modstand i Frankrig.

Den amerikanske kørselstjeneste Uber, der blandt andet har været massivt omdiskuteret i Danmark, møder nu fornyet modstand i Frankrig, hvor parlamentet tirsdag aften vedtog et tiltag, der skal forhindre Uber-chauffører i at fragte passagerer uden at være i besiddelse af en taxalicens.

Det skriver Financial Times.

Indtil videre har godt en tredjedel af Uber-chauffører i Frankrig brugt en tilladelse for kollektiv transport, der er en del lettere at komme i besiddelse af end tilladelsen, der er ment til chauffører. Taktikken, der altså nu bliver der sat en stopper for, har været med til at sikre Uber massiv vækst i Frankrig.

Roskildefestival2016

Den massive vækst kan blive begrænset, da der er stor kamp om de begrænsede antal taxi-tilladelser, der kan sælges for op imod 240.000 euro.

I Frankrig har Uber haft konkurrence fra den lignende kørselsservice Allocab, og selskabet er ligesom Uber ikke begejstrede for den nye lovgivning.

- De har allerede gjort prøven for at få chauffør-tilladelse sværere med under 30 pct., der seneste måned bestod. Det plejede at være 80 pct. Jeg har ikke lyst til at se nogle af mine chauffører blive arbejdsløse på grund af denne lov, siger administrerende direktør i Allocab, Yanis Kiansky, til Financial Times.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen