Berlingske Business

Uber rammes af strammere krav i Frankrig

UBER-DIDI/INVESTORS
Foto:

Den amerikanske kørselstjeneste Uber, der blandt andet har været massivt omdiskuteret i Danmark, møder nu fornyet modstand i Frankrig.

Den amerikanske kørselstjeneste Uber, der blandt andet har været massivt omdiskuteret i Danmark, møder nu fornyet modstand i Frankrig, hvor parlamentet tirsdag aften vedtog et tiltag, der skal forhindre Uber-chauffører i at fragte passagerer uden at være i besiddelse af en taxalicens.

Det skriver Financial Times.

Indtil videre har godt en tredjedel af Uber-chauffører i Frankrig brugt en tilladelse for kollektiv transport, der er en del lettere at komme i besiddelse af end tilladelsen, der er ment til chauffører. Taktikken, der altså nu bliver der sat en stopper for, har været med til at sikre Uber massiv vækst i Frankrig.

Roskildefestival2016

Den massive vækst kan blive begrænset, da der er stor kamp om de begrænsede antal taxi-tilladelser, der kan sælges for op imod 240.000 euro.

I Frankrig har Uber haft konkurrence fra den lignende kørselsservice Allocab, og selskabet er ligesom Uber ikke begejstrede for den nye lovgivning.

- De har allerede gjort prøven for at få chauffør-tilladelse sværere med under 30 pct., der seneste måned bestod. Det plejede at være 80 pct. Jeg har ikke lyst til at se nogle af mine chauffører blive arbejdsløse på grund af denne lov, siger administrerende direktør i Allocab, Yanis Kiansky, til Financial Times.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen