Berlingske Business

Uber anklaget for prisdumping i Indien

billede
Grundlæggeren af Ola, Bhavish Aggarwal, mener, at den indiske regering bør følge Kinas eksempel og indføre regler på området, der gør det ulovligt at føre priser, som ligger under omkostningerne. Foto:

Den amerikanske kørselstjeneste Uber bliver af sin største rival på det indiske marked, Ola, anklaget for at dumpe priserne og derved brænde kontanter af, indtil konkurrenten knækker. Ola håber, at den indiske regering indfører regler på området.

Det skriver Financial Times.

Grundlæggeren af Ola, Bhavish Aggarwal, mener, at den indiske regering bør følge Kinas eksempel og indføre regler på området, der gør det ulovligt at føre priser, som ligger under omkostningerne.

- Den indiske regering er måske langsom, men den er ikke blind og dum, så den vil også indføre regler på et tidspunkt. At brænde penge i et land, fordi man har profitable markeder andre steder, er imod WTO's (Verdenshandelsorganisationens, red.) principperne, siger Bhavish Aggarval til Financial Times.

Siden Uber gik ind på det indiske marked i 2013, har priskonkurrencen været intens, og Ola har eksempelvis måtte køre med et tilbud på bare 0,09 dollar per kilometer oven på startgebyret, hvilket ifølge selskabet udelukkende er resultat af Ubers aggressive prispolitik.

UBER-BRITAIN/TRIBUNAL

På trods af konkurrencen holder Bhavish Aggarwal og Ola fanen højt.

- Indien vil blive som Vietnam-krigen. Uber kan kaste alle sine penge i en tæppebombning af landet, men det vil ikke føre dem nogle vegne, siger Bhavish Aggarwal til Financial Times.

Uber afviser anklagerne og mener, de konkurrerer bredt og fair for at tiltrække chauffører og kunder på markedet, der er selskabets næststørste efter USA.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen