Berlingske Business

Tyskland øger vækstprognosen for i år

Regeringen i eurozonens største økonomi, Tyskland, tror nu på mere vækst i år.

Den tyske regering har netop øget vækstestimatet for bruttonationalproduktet (BNP) i 2015 til 1,5 pct. fra tidligere 1,3 pct.

Det er sket i en halvårlig rapport fra økonomiministeriet, rapporterer Bloomberg News.

Eksporten ventes at stige 3,6 pct., mens importen ses øget 4,1 pct. i år, forudser den tyske regering.

Indbygget i forudsætningerne er dog en oliepris på 59 dollar per tønde og en eurokurs på 1,2200 dollar. Begge ligger dog noget under de niveauer onsdag ved 12-tiden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen