Berlingske Business

Tyskland advarer mod forsinket brexit efter dom

GERMANY-BRITAIN-DIPLOMACY
Tyskland udenrigsminister Frank-Walter Steinmeier (th.) den britiske ditto Boris Johnson.  Foto:

Yderligere forsinkelse af Storbritanniens vej ud af EU er ikke i nogens interesse, mener tysk minister.

Tysklands udenrigsminister advarer Storbritannien mod at forsinke forhandlingerne om vejen ud af EU.

Meldingen kommer i kølvandet på den britiske landsrets afgørelse torsdag. Her fremgår det, at den britiske regering skal have parlamentets godkendelse, før de påbegynder deres udmeldelse af EU.

Det er nødvendigt, at forhandlingerne begynder hurtigt, selv om retten har besluttet, at parlamentet skal involveres. Det mener Tysklands udenrigsminister, Frank-Walter Steinmeier.

- Yderlig forsinkelse er ikke i nogens interesse, siger han efter et møde med den britiske udenrigsminister, Boris Johnson, i Berlin fredag.

Boris Johnson mener ikke, at afgørelsen vil få betydning for regeringen i forhold til at overholde den forventede tidsplan for brexit.

52 procent af befolkningen i Storbritannien stemte for at lade sig skille fra EU 23. juni. Der var tale om en ikke-bindende folkeafstemning.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen