Berlingske Business

To hedgefonddirektører tjente 1,7 mia. dollar i 2015

RB PLUS PFS Dit gamle ur kan være mange penge værd
De to hedgefond-direktører, som topper listen, er direktør i Citadel, Kenneth Griffin, og direktør i Renaissance Technologies og tidligere matematikprofessor James Simons. De tjente hver 1,7 mia. dollar. Foto:

I 2015 modtog direktørerne i de hedgefonde, hvor man var mest gavmild, 50 gange mere i løn, end hvad de bedst betalte bankdirektører modtog.

Hedgefonddirektører modtager skyhøje lønninger, som er langt over det niveau, der ellers ses i finansverden.

Det sker på trods af, at den amerikanske regering i højere grad forsøger at regulere sektoren, og offentligheden i senere tid har haft skærpet opmærksomhed på høje direktørlønninger.

Det skriver The New York Times.

USA-FED/

De to hedgefond-direktører, som topper listen, er direktør i Citadel, Kenneth Griffin, og direktør i Renaissance Technologies og tidligere matematikprofessor James Simons. De tjente hver 1,7 mia. dollar.

Til sammenligning er den bedst betalte bankdirektør JPMorgan Chases direktør, Jamie Dimon, som tjente 27 millioner dollar i 2015.

Hedgefondene har ellers overordnet set været presset i 2015 på grund af mange udsving i markedet, hvilket har forårsaget at flere fonde har måtte dreje nøglen om.

BP

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen