Berlingske Business

Suzukis domicil i Tokyo ransaget af efterforskere

Suzuki
Japanske efterforskere har gennemført en razzia mod Suzukis hovedkontor efter forlydender om manglende overholdelse af reglerne for test af vindmodstand. Foto:

Japanske efterforskere har gennemført en razzia mod Suzukis hovedkontor efter forlydender om manglende overholdelse af reglerne for test af vindmodstand.

Ransagningen blev foretaget af det japanske transportministerium i Suzukis domicil i Hamamatsu, der ligger omkring 200 kilometer syd for Tokyo.

Det skriver Financial Times.

I maj vedgik Suzuki, der er Japans fjerde største bilproducent, at man i en intern undersøgelse havde fundet, at nogle af de metoder, man havde benyttet til at teste vindmodstand med, ikke levede op til myndighedernes krav siden 2010.

Ifølge Suzuki omfatter det samtlige af de 16 bilmodeller solgt i Solens rige og i alt flere end 2,1 mio. køretøjer.

Suzukis bekendelse kom, efter at Mitsubishi havde vedgået, at selskabet ikke havde levet op til myndighedernes krav for test af brændstofsøkonomi siden 1991.

Aktien i Suzuki er faldet med 1,1 pct. til 2824 yen på børsen i Tokyo.

MITSUBISHIMOTORS-SCANDAL/SUZUKI MOTOR

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen