Berlingske Business

Suzuki nedjusterer trods pæn toplinjevækst

SUZUKIMOTOR-RESULTS/
ARKIVFOTO. Foto:

Japanske Suzuki Motor havde fremgang på toplinjen i det forskudte regnskabsårs tredje kvartal takket være økonomisk vækst og øget købekraft i en række asiatiske lande. Også i Europa steg efterspørgslen efter Suzukis biler og motorcykler markant.

Det fremgår af selskabets regnskab mandag morgen.

Salget landede i perioden på 800,1 mia. yen, og til sammenligning havde analytikerne ifølge en rundspørge foretaget af Bloomberg News blot ventet et salg på 747,4 mia. yen.

FORD MOTOR-JAPAN/INDONESIA

Væksten var særlig stor i Indien og Pakistan, hvor middelklassens købekraft er opadgående.

Til gengæld tynger en tilbageførsel af udskudte skatteaktiver i regnskabet, og det medfører et skuffende resultatet efter skat, som i kvartalet dykkede til 23,2 mia. yen, hvilket er et fald på 11 pct. sammenlignet med samme kvartal året før.

27BUSSWEDEN-CHINA-SAAB-1311.jpg

Forventningerne til hele regnskabsårets resultat efter skat sænkes til 120 mia. yen mod tidligere 125 mia. yen. Forventningerne til både salg, driftsresultat og udbytte fastholdes.

PSA-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen