Berlingske Business

Superhelte slår Star Wars-rekord

FILES-US-ENTERTAINMENT-FILM-AVENGERS
Skuespillerinden Scarlett Johansson til premieren på 'Avengers: Infinity War'. Foto:

Superheltefilmen "Avengers: Infinity War" har fået en rekordstart i de amerikanske biografer.

Filmen står til at have tjent over 250 millioner dollar i billetsalg i åbningsweekenden i Nordamerika. Det betyder, at filmen knebent slår den tidligere rekord for en åbningsweekend, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Den hidtidige rekord er sat af filmen "Star Wars: The Force Awakens". Den tjente 248 millioner dollar i åbningsweekenden, og i alt indtjente den over 936 millioner dollar i Nordamerika.

Disney, der står bag Star Wars-filmen, skønner dog, at Star War-filmen stadig er den bedst indtjenende i en åbningsweekend, hvis man tager højde for inflationen. Ifølge de beregninger indtjente Star Wars filmen 260 millioner dollar, skriver AP.

FILES-US-ENTERTAINMENT-FILM-EMMYS-STARWARS

Superheltefilmen "Avengers: Infinity War" er den tredje i rækken af film, der handler om superheltene Captain America, Iron Man, The Hulk, Thor og Black Widow.

"Avengers: Infinity War" er den foreløbige kulmination på 18 forudgående superheltefilm fra filmstudiet Marvel, der har produceret filmene i ti år.

Ud over Avengers-serien har studiet senest lavet filmen "Black Panther".

xbrbe 2101947

Forlægget for Avengers-filmene er tegneserien "Infinity Gauntlet", der udkom i 1991.

"Avengers: Infinity War" havde danske premiere 25. april og har fået flotte roser af anmelderne, der har kvitteret med femstjernede anmeldelser.

I filmmagasinet Ekko kalder filmanmelder Ida Rud filmen for "mageløs".

Mens Berlingskes anmelder Kristian Lindberg omtaler filmen som en " frit fabulerende evighedskrig, der både låner pænt og tyvstjæler fra menneskehedens yndlingseventyr, men som også giver generøst tilbage".

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen