Berlingske Business

Storbritannien åbner op for brug af bitcoin

Storbritanniens finansministerium godkender for første gang nogensinde et licens til en online valuta. Modtageren af licensen er virksomheden Circle, som vil samarbejde med banken Barclays om en kommercialisering af sin service.

Det skriver The New York Times.

Circle er et amerikanske startup selskab, som bruger den virtuelle valuta bitcoin i en mobilapp, som gør det muligt for forbrugere at overføre penge til hinanden med meget lave transaktionsomkostninger.

Den britiske bank Barclays har udvist interesse i at indgå i et samarbejde med Circle, hvilket vil være første gang, at en stor global bank indgår i et samarbejde med et bitcoinselskab.

Det britiske finansministerium skriver i en mail til The New York Times, at den godkendte licens, og det kommercielle forhold mellem Barclays og Circle, er et bevis på, at ministeriets beslutning om at introducere de mest progressive lovgivninger giver afkast og cementerer landets status som verdens fintech-centrum.

Circle har også søgt forskellige godkendelser på sin amerikanske hjemmebane - foreløbigt dog uden held.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen